tisdag 3 oktober 2017

"Mamma och "lillebror" ".....

.... och en pappa. Oj, oj, vilken grej! Men kan någon förklara för mig varför jag är så feg?? Pappan och "lillbrorsan" är safe - men inte lilla jag... Önskar jag vore en sån person som är helt orädd.



Vad har hänt här sen sist jag skrev då? Fredagen bestod av jobb, som vanligt. En trevlig tjejlunch lyckades jag trycka in mitt på dan. 😊



Mera jobb, men sen slutade jag några timmar tidigare än jag brukar, det var nämligen dags för firmafest! Jag hade gått och hoppats under en veckas tid att jag skulle vara någorlunda pigg så jag kunde vara med och ha roligt. Och  vet ni, det funkade!!



Lite sovmorgon blev det på lördagen innan det var dags att dra in till stan igen. Ett möte med "lillebror" stod på agendan. Det blev lite tårar från mig till frukosten eftersom mötets innehåll kändes alldeles för tungt. Mannen peppade mig på vägen in till stan. Och allt gick faktiskt bättre än väntat, tack vare "lillebrors" inställning till det hela. Han hade peppat sig själv på väg in till stan. Jag tyckte att vi tog oss igenom det hela med bravur, även om det tog några timmar.



Mannen anslöt till oss när vi avverkat det värsta. Det blev trots allt en mysig dag, till slut. Men vi jobbar vidare - jag, mannen och "lillebror" - vi måste komma i mål, och det är liiiiite huvudbry kan jag lätt erkänna.


En liten rapport om hur jag mår just nu. Nässelfebern har lugnat sig lite och varit frånvarande den senaste veckan. Däremot så märker jag att den andra sjukdomen - den "hemliga" - försämrats. Usch, vad den tagit fart igen! 😒 Om ett par veckor är en förändring iaf på g för mig och jag drar rejält i nödbromsen. Välbehövligt! Jag hoppas verkligen att det blir som planerat.

Haha, jag har ett öknamn på min sjukdom som jag använder när jag pratar om den med de få personer som vet vad det gäller. Vågar inte skriva ut öknamnet här. Vet inte vad ni skulle tro då, för det låter rätt hemskt och er läsares fantasi skulle skena iväg onödigt långt. 😅

Ja, ja, det rullar på och vi får se vad som händer framöver. Men som sagt, en del nyheter är på g och en del har redan hänt, men som jag inte kommit mig för med att berätta om här.

Kram på er! 💗


4 kommentarer:

Annelie L sa...

Hoppas alla planer slår in och att allt blir så bra som det bara kan ❤️❤️ Kramar ❤️

Trötter sa...

Önskar allt blir som det ska 🙏💖💖 Kramar!

Nina sa...

Och inte blev jag klokare av det här... :*
Är telefonledig idag o imorrn, om du vill o kan <3
Saknarkram!

strutgumman sa...

Kramar om! ♡♡♡♡♡