tisdag 10 oktober 2017

Bolagsbyte

Tiden går som vanligt fort och jag hinner inte riktigt med i svängarna, men det ska väl snart bli bättre, hoppas jag. Jag har haft något speciellt som gnagt mig och upptagit mina tankar de senaste veckorna, därför har bloggandet legat sist i mitt tänk. Men som sagt, jag tror det lossnar snart.

Jag kan iaf berätta att vi sen 1 sept har bytt assistansbolag. Ett stort steg för man vet vad man har, men vet inte vad man får innan man provat. Jag får säga att jag saknar personerna på det gamla bolaget, ni goa och underbara människor, men vi måste gå vidare.

Varför byter vi bolag när vi ändå trivs med dem? Anledningen till bytet var att den autismkunskap som fanns i bolaget när vi bytte till dem, inte längre finns kvar där nu. Och det som vi behöver stöd med är ju i högsta grad förknippat med autism! Så vi kom fram till att det bästa för Turbos del och för assistenternas del, var att byta bolag.



Vi har valt ett bolag som är speciellt inriktat på autism och vi tror på dem och har höga förväntningar. Vi hade vårt första personalmöte där för några veckor sen och det blev mycket givande. Det kommer alltid fram saker när vi alla sitter och spånar lite, och det medför nya rutiner för vissa saker som behöver ändras på. Kanonbra när assistenterna är lyhörda och ser vissa behov hos Turbo. Både Kent och Nisse börjar få en lång och gedigen erfarenhet av Turbo och av dem kom det fram en hel del MATnyttiga tips när vi tillsammans spånade lite.



Förra veckan var vår nyaste assistent iväg på en tvådagars utbildning genom vårt nya assistansbolag. Vad jag förstår så var det lyckat och den nya assistenten fick lite mer kött på benen. Jätteviktigt, speciellt om man är ny på området. Hade jag varit piggare så hade både jag och mannen varit med på utbildningen. Men det går säkert flera tåg.

Just nu är det "något" som inte fungerar fullt ut med assistansen, därför har vi gjort en del omkastningar i schemat för att spara mig så mycket vi kan. Jag är glad och tacksam för att assistenterna snällt lyder schemat. 😃 Vi får se om det nya schemat slår väl ut under en prövoperiod.

Kram på er alla 💗