tisdag 1 augusti 2017

Många möten och många tankar

En otroligt hektisk dag hade vi igår. Ett par stora och viktiga möten på förmiddagen avlöste varandra. Jag skriver mer om det här på bloggen inom kort, jag måste bara informera berörda personer innan jag skriver här. Det vore ju tråkigt om de fick läsa sig till besluten här på bloggen! 😉 
Sen var jag också tvungen att pressa in ett snack med "lillebror" mitt i stressen. Jag behövde blåsa ur hjärnan lite, för att kunna släppa vissa saker (och det snacket hade inget med mötena att göra utan det handlade om nåt heeeeelt annat). Det var alltså alldeles för mycket som cirkulerade i min hjärna under gårdagen, skönt att få rensa för att kunna gå vidare med allt vad den här veckan kommer att innehålla. 



Nu ska den här mamman försöka coola ner sig och försöka hålla nerverna i chack!! Hur tror ni det går när Turbo och Kent ska ta sig en flygtur på egen hand?? 🤔😜✈️

Kram på er! 💚

1 kommentar:

Anonym sa...

Kent är duktig så det kommer gå bra

Eran son måste få utmanas risken annars är att han slutar lyssna och sticker själv

Jobbat på boenden där en del inte kunnat något på egenhand och under åren de bor i boendet lär de sig åka buss själva

Vi hade även en som åkte utomlands själv med gott resultat och hade oss personal som stöd
Via telefon och hade stöd vid flygplats och stöd utomlands

Den här personens förändrar hade inte låtit x göra något själv innan utan assistenter

Så viktigt att tänka på att även de med autism utvecklas och det kan ibland ske fort och ibland
Långsamt