torsdag 22 juni 2017

En del mat och hej då ♥

Under helgen som gick var Turbo på korttids för första gången på x antal veckor. Återkommer om orsaker och annat i ett senare inlägg. Eftersom det var en del veckor sen jag och mannen var ensamma i huset så kändes det både konstigt och skönt. Den där avlastningen var så välbehövlig så ni anar inte. Ändå kunde vi inte helt slappna av eftersom problemet som finns, inte var löst. Turbo ansträngde sig under helgen så han var lite spänd när han kom hem därifrån, men i övrigt lugn och fin.

Mannen och jag försökte förstås koppla av så gott det gick, men var beredda att få hämta hem Turbo mest hela tiden. Lördagskvällen åt vi iaf en god middag som mannen fixade till!


På söndagen passade vi på att gå ut och äta med några kära vänner som vi sällan träffar. Nu kom de på en liten visit - mysigt och trevligt! Men jag och mannen höll andan - tänk om det skulle komma ett sms från Turbo mitt i allt, som berättade att han ville bli hämtad.... Spänning hade vi ända tills tiden gått och det var dags för dem att åka hem. Vi kunde pusta ut!


Haha, ser ut som värsta matbloggen här idag, men det hjälper mig att komma ihåg vad som hänt. 😁

Det var den helgen det. Natten mot tisdagen mådde jag riktigt dåligt, men jag behövde vara på benen på tisdagen och utföra ett par ärenden en bit bort.
Det ena ärendet var att säga hej då till en av personalen på assistanskontoret som jobbade sin sista dag idag. Vi kommer att sakna denna ärliga, omtänksamma och goa tjej, men önskar henne förstås Lycka till med det nya jobbet!! 💝



Vad som hände igår när jag och mannen träffade Kent för att diskutera om Turbos sms kommer i ett senare inlägg.
Nu står vi inför en ny helg och vi hoppas förstås att den ska avlöpa bra!

Kram på er alla, var rädda om varann 💗

1 kommentar:

Trötter sa...

Din man lagar god mat,ser jag! 😋😀🍾