lördag 27 maj 2017

Ormar och stress

Bekymren med korttids har blivit ett ordentligt stresspåslag för min kropp. Helt onödigt, kan jag tycka, när det är ett förhållandevis "enkelt" problem att åtgärda. Vi försöker tänka bort hur det skulle se ut om vi får ett negativt besked från kommunen ang lösning på det hela. Men blir det negativt så får det nog tråkiga följder ganska snabbt, som det känns nu iaf.... :(

Ett glädjeämne mitt i allt var att jag och mannen fick träffa en vän i Diagnoslandet - en långväga sådan - som är i våra trakter under helgen. Sååå trevligt att få sitta och tjöta en stund med henne. Först samlades vi sex personer, men sen fick jag också tillfälle att rå om henne helt ensam. Även om mitt stresspåslag var enormt på kvällen så var det så värt att vi tog den stunden som blev.

Nu ska jag och mannen försöka koppla av ordentligt ikväll. Hoppas ni alla får en fin lördagkväll.

Kramar!

 

1 kommentar:

Trötter sa...

Tack, här har vi haft det lugnt.
Skulle önska det samma för er.🤗
Det kan väl snart inte bli värre 😡