söndag 13 december 2015

Ändrade planer..... :(

Nej, jag har inte berättat tråkigheter för Turbo, det kom liksom andra tråkigheter emellan.... Här svänger det snabbt och jag får ta på mig skulden till att det svängde från lugnt till ren katastrof igår kväll. Jag säger bara en sak - var lågaffektiv, prova inget annat!! Men ibland orkar man inte, även om man eg MÅSTE! Att halka över till ett standardtänk, riktat till standardbarn är ingen hit att testa på Turbo som bl a har autism.....

Jag skriver inte ut här vad resultatet blev, eftersom jag tänker på Turbo. Men det som jag och mannen planerade att göra under tiden vi hade assistent här idag, ställde vi delvis in och vi ändrade en del planer. Mannen hade ett uppdrag att genomföra på annan ort och vi skulle träffa vänner sen. Men jag orkade inte träffa folk idag, så jag höll mig därifrån. När mannen gjort det han åtagit sig, så åkte vi en runda och jag fick fota lite. Hjärnrensning, kallar jag det för. Mannen förstod mig helt och fullt och vi gjorde det bästa av situationen.

Även om det händer tråkiga saker så ser vi ändå stora bevis för vad som händer om inte Turbo får rätt bemötande. Det är en lärdom vi bör ha med oss varje dag med honom. Jag reser mig igen... som alltid, även om detta blev lite väl magstarkt så det kan ta ett par dar innan jag är mitt rätta jag igen.

Kramar!

1 kommentar:

strutgumman sa...

Oj!!
Kramar i massor till er!! ♡♡♡♡